Thursday, June 11, 2009

jom sertai AITS dan ASTI

salam ...........
Apa khabr semu akwan kawan diluar sana.aku doakan kalian semua sihat,bagi yang ada baby semoga bahagia bersama baby anda. pada pagi tadi aku mendengar satu berita sedih dimana salah seoarang kakitangan yang berkerja di jabatan ku kerja telah meninggal dunia.oleh yang demikian aku menyeru akwan kawan semua sedekah kan al-Fatihah kepada beliau.semoga beliau di tempatkan di kalangan orang yang soleh.al -Fatihah.......saya doakan semoga keluarga nya tabah menghadapi dugaan ini.ingatlah bahawa kita hidup di dunia ni tak akan kekal selamanya.pasti kita akan kembali kepada yang mencipta kita.
Berbalik kepada tajuk kita tadi.saya menjemput kawan kawan menyertai AITS dan ASTI. ramai diantara kita tak sedar kita telah menyertai AITS dan ASTI. tentu kawan- kawan tertanya- tanya apa itu AITS dan ASTI. AITS dan ASTI hanya boleh di sertai oleh orang yang berumahtangga saja.Sebelum aku meneruskan blog ku ni.tentu semua tertanya apa itu AITS dan ASTI itu. AITS atau nama panjang dia ialah angkatan isteri tiada suami manakala ASTI pulak angkatan suami tiada isteri..... perkara ini berlaku apabila suami isteri berkerja di tempat yang berjauhan.contohnya isteri berkerja dimuar manakala suami berkerja di gopeng perak.susah lah nak jumpa suami tu.jauh tu.ada juga yang terjadi suami berkerja di muar Johor manakala isteri kerja di selangor.susah nak jumpa.kalu jumpa pun hari minggu.so golongan ini leh lah mengangotai AITS dan ASTI. Tapiu ada pulak yang aku dengar cerita yang suami tak leh berjauhan dengan sanggup tukar ker temapat isteri kerja.heeeeeeeeeeeee.jangan marah kalu ada kawan kawan yang terasa. aku pun mungkin sejak lagi akan jugak mengangotai ASTI.heeeeeeeeeeeeeeee.
itu sahaja yang aku nak coretkan buat kali ini.segala komen dan tak puashati leh lah komen .segala pendapat anda akan diterima nanti.
akhir kata saya meminta maaf jika ada yang terasa dengan coretan ni.jika ada cerita yang hendak dikongsikan leh lah tulis.

1 comment:

  1. perghhhh! mcm ku kenal aje org2 yg berjauhan ni..haha!..xpe..sabar utk seketika...insya Allah pasni harap xla berjauhan lagik..
    Bak kata En.ADH*, dia tergolong sebagai PATI = Penjawat Awam Tinggal Isteri..hehe

    ReplyDelete